29/03/2016 - First official day - Reisverslag uit Tomaszów Mazowiecki, Polen van ICT College - WaarBenJij.nu 29/03/2016 - First official day - Reisverslag uit Tomaszów Mazowiecki, Polen van ICT College - WaarBenJij.nu

29/03/2016 - First official day

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg ICT

29 Maart 2016 | Polen, Tomaszów Mazowiecki

Today was our first day with planned activities. Our day started around 8AM with a nice breakfast in the hotel, around 8.45 we went met our Polish students and had a tour in their school and a
meeting with the director of their school. Our inpression was very positive, they were very hostpitality and try to make us feel home in this region.
At the end of the conversation the school director gave us a goodybag (thanks in polish (tien koeien)).
After the meeting they gave a tour to their reinvated school. The impression was very positive, especially the sporthal looked really good.
After our visit we went to next activity with the bus, this was the first and one of the best filmstudios of the regio. We had a nice tour and got lots of information and a posibilty
to ask questions. With this conversation we obtained a lot of information and tips to use at our on project. After this we went to a mall, oa thing that took our attention were the prices of the shops.
besides that, we also noticed the supermarkets are very cheap compared tho were we come form. At this mall we took some good shots for the film. Around 3 PM we went back to the hotel and
had a nice dinner (*cough* powder *cough* Knorr). We got some mushroom bouillon and as main course we had mashed potatoes with a porks"lapje".

Vandaag was onze eerste dag met geplande activiteiten. Onze dag begon rond 08:00 met een lekker ontbijt in het Hotel hierna rond 08:45 vertrokken we naar onze eerste activiteit.
Dit was de school waar onze Poolse medestudenten studeren. Als eerste hadden we een welkomscomite door de decaan van de school.
Onze indruk van dit gesprek was zeer positief, ze zijn zeer gastvrij naar ons toe en proberen ons zoveel mogelijk thuis te laten voelen in deze regio.
Op het einde van het gesprek hebben we nog een leuke goodybag gekregen van de school bedankt (in het Pools bedankt), hierna hebben we een korte rondleiding gekregen door het gerenoveerde schoolgebouw. De indruk was zeer positief, vooral de sportzaal zag er erg goed uit.
Na ons bezoek aan de school zijn we met de bus naar onze volgende activiteit gegaan, dit was de eerste en een van de betere filmstudio van de regio. We hebben een leuke rondleiding gehad en een informatief gesprek met ruime mogelijkheid voor vragen. Met dit gesprek hebben we veel informatie en tips verzameld voor ons eigen project. Als laatste activiteit zijn we naar een groot winkelcentrum gegaan. Wat ons hier erg veel opvalt is dat alle producten (uitsluitend van kleding) erg goedkoop is relatief gezien aan Nederland, ook is ons opgemerkt dat supermarkten die in Nederland tot de goedkopere supermakten behoren hier een van de duurdere supermarkten zijn. Op deze locatie hebben wij ook ons eerste filmnmateriaal geschoten. Rond 15:00 zijn we teruggegaan naar het hotel waar ons een heerlijke maaltijd stond te wachten (*kuch* poeder *kuch* Knorr). Als voorgerecht kregen we een champignon bouillon en als hoofdgerecht een aardappelpureetje met een varkenslapje.